Martin Komenda

RNDr. Martin Komenda, Ph.D., vystudoval aplikovanou informatiku na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně. V roce 2016 zde úspěšně dokončil doktorské studium, které bylo zaměřeno na optimalizaci medicínského kurikula s využitím moderních informačních technologií. Od roku 2003 se pohybuje v oblasti informačních technologií ve zdravotnictví a medicínském vzdělávání. Na Institutu biostatistiky a analýz LF MU, kde působí jako odborný asistent a vedoucí webstudia, se věnuje především analýze a návrhu webově orientovaných nástrojů pro výuku lékařských a zdravotnických oborů. Současně působí na Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR, kde je odborných garantem několika projektů a aktivně rozvíjí přípravu a publikaci otevřených dat ve zdravotnictví.

Kontakt: komenda@iba.muni.cz


Vybrané publikace:

  • Komenda M., Bulhart V., Karolyi M., et al. Complex reporting of coronavirus disease (COVID-19) epidemic in the Czech Republic: use of interactive web-based application in practice. Journal of Medical Internet Research. 2020, 22(5), e19367.
  • Komenda M., Karolyi M., Bulhart V., Žofka J., Brauner T., Hak J., Jarkovský J., Mužík J., Blaha M., Kubát J., Klimeš D., Langhammer P., Daňková Š., Májek O., Bartůňková M., Dušek L. COVID‑19: Přehled aktuální situace v ČR. Onemocnění aktuálně [online]. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2020 [cit. 07.12.2020]. Dostupné z: https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19. ISSN 2694-9423.
  • Komenda, M., Karolyi, M., Woodhan L., Vaitsis C. The role of technical standards in healthcare education. In Stathis Th. Konstantinidis, Panagiotis D. Bamidis, Nabil Zary. Digital innovations in Healthcare Education and Training. London: Academic Press, 2020. s. 47-59, 13 s. ISBN 978-0-12-813144-2.
  • Karolyi, M., Ščavnický J., Komenda, M. First step towards enhancement of searching within medical curriculum in Czech language using morphological analysis. In Zvacek S.,Uhomoibhi J.,McLaren B.M.,Reilly R.. CSEDU 2018 - Proceedings of the 10th International Conference on Computer Supported Education. Setúbal: SciTePress, 2018. s. 288-293, 6 s. ISBN 978-989-758-291-2.
  • Komenda, M., Ščavnický, J., Růžičková P., Karolyi, M., Štourač, P., Schwarz, D. Similarity detection between virtual patients and medical curriculum using R. In John Mantas, Zdenko Sonicki, Mihaela Crişan-Vida, Kristina Fišter, Maria Hägglund, Aikaterini Kolokathi, Mira Hercigonja-Szekeres. Studies in Health Technology and Informatics 255. Amsterdam: IOS Press, 2018. s. 222-226, 5 s. ISBN 978-1-61499-920-1.
  • Komenda, M., Karolyi, M., Vyškovský, R., Ježová, K., Ščavnický, J. Towards a Keyword Extraction in Medical and Healthcare Education. In Ganzha, M; Maciaszek, L; Paprzycki, M.. Federated Conference on Computer Science and Information Systems (FedCSIS). New York: IEEE, 2017. s. 173-176, 4 s. ISBN 978-83-946253-7-5.
  • Komenda, M., Schwarz, D., Švancara, J., Vaitsis, Ch., Zary, N., Dušek, L. Practical use of medical terminology in curriculum mapping. Computers in Biology and Medicine 2015; 63: 74-82.
  • Komenda, M., Víta, M., Vaitsis, Ch., Schwarz, D., Pokorná, A., Zary, N., Dušek, L. Curriculum mapping with academic analytics in medical and healthcare education. PLoS One 2015; 10(12): e0143748.

Projekt TL04000176 AI komunikační platforma potlačující infodemii ve vazbě na novinářskou a mediální etiku
je spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu ÉTA

Projekt TL04000176 AI komunikační platforma potlačující infodemii ve vazbě na novinářskou a mediální etiku je spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu ÉTA

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookies v rámci platformy Google Analytics. Více informací o fungování těchto nástrojů je k dispozici ZDE. Tyto soubory cookies můžete odmítnout v nastavení svého prohlížeče, případně je můžete v prohlížeči i vymazat.